Ólafur Arnalds w Poznaniu z kwartetem smyczkowym!
KATEGORIA: Muzyka
Ólafur Arnalds - islandzki kompozytor i pianista, zdobywca nagrody BAFTA wystąpi w Poznaniu z towarzyszeniem kwartetu smyczkowego i perkusisty! Islandczyk zagra 22 lutego 2019 w Sali Ziemi MTP w ramach światowej trasy koncertowej promującej jego nowy album „re:member” . Poznań to trzecie polskie miasto, po Wrocławiu i Warszawie, które odwiedzi popularny u nas artysta. Na koncert dostępne będą jedynie bilety na miejsca siedzące.
W swej solowej twórczości Arnalds oryginalnie łączy dźwięki fortepianu, sekcji smyczkowej i elektroniki. Wychował się w rodzinie muzyków: jego ojciec był nauczycielem gry na pianinie. Swój pierwszy autorski materiał, album „Eulogy for Evolution” i EP „Variation of Static” nagrał w 2008 roku i promował podczas wspólnej trasy ze sławnymi Sigur Rós. Swój talent i rynkową pozycję Arnalds potwierdził kolejnymi albumami „...And They Have Escaped the Weight of Darkness" i „For Now I Am Winter" ((2013 ). Na koncie ma także soundtracki do takich filmów jak „Another Happy Day” Sama Levinsona z Ellen Barkin w roli główne czy „Igrzyska śmierci” (The Hunger Games”) z Jennifer Lawrence. Za muzykę do znakomitego serialu „Broadchurch” otrzymał prestiżową nagrodę BAFTA TV Craft Award.
W 2015 roku wraz z pianistką Alice Sarą Ott Islandczyk współtworzył też projekt „The Chopin Project”, mający na celu nowe spojrzenie na spuściznę Fryderyka Chopina. Projekt był hołdem Ólafur dla jego babci, wielkiej miłośniczki twórczości polskiego twórcy. W ostatnich latach ukazały się także kolekcja „Loon” i „Trance Frendz” dokumentująca jego współpracę z Nilsem Frahmem. Jego kompozycja „Particles” nagrana wspólnie z Nanną Bryndis z popularnej grupy of Monster And Men byłą pierwszym utworem w klasycz nej aranżacji wyemitowanym w programie Zane Lowe „Beats 1”. Od kilku lat Ólafur współtworzy też elektroniczny duet Kiasmos.
W Poznaniu, podobnie jak na pozostałych polskich koncertach (9.X.2018 Wrocław, 21.02.2019 Warszawa), Arnaldsowi towarzyszyć będzie perkusista oraz kwartet smyczkowy. Ciekawostką na scenie będą też dwa samogrające, pół-generatywne fortepiany - nad ich oprogramowaniem i konfiguracją Ólafur i jego pomocnicy pracowali ponad dwa lata. Dzięki tym niezwykłym instrumentom, każde koncertowe wykonanie kompozycji Arnaldsa ma wyjątkowy, niepowtarzalny charakter.
W swej solowej twórczości Arnalds oryginalnie łączy dźwięki fortepianu, sekcji smyczkowej i elektroniki. Wychował się w rodzinie muzyków: jego ojciec był nauczycielem gry na pianinie. Swój pierwszy autorski materiał, album „Eulogy for Evolution” i EP „Variation of Static” nagrał w 2008 roku i promował podczas wspólnej trasy ze sławnymi Sigur Rós. Swój talent i rynkową pozycję Arnalds potwierdził kolejnymi albumami „...And They Have Escaped the Weight of Darkness" i „For Now I Am Winter" ((2013 ). Na koncie ma także soundtracki do takich filmów jak „Another Happy Day” Sama Levinsona z Ellen Barkin w roli główne czy „Igrzyska śmierci” (The Hunger Games”) z Jennifer Lawrence. Za muzykę do znakomitego serialu „Broadchurch” otrzymał prestiżową nagrodę BAFTA TV Craft Award.
W 2015 roku wraz z pianistką Alice Sarą Ott Islandczyk współtworzył też projekt „The Chopin Project”, mający na celu nowe spojrzenie na spuściznę Fryderyka Chopina. Projekt był hołdem Ólafur dla jego babci, wielkiej miłośniczki twórczości polskiego twórcy. W ostatnich latach ukazały się także kolekcja „Loon” i „Trance Frendz” dokumentująca jego współpracę z Nilsem Frahmem. Jego kompozycja „Particles” nagrana wspólnie z Nanną Bryndis z popularnej grupy of Monster And Men byłą pierwszym utworem w klasycz nej aranżacji wyemitowanym w programie Zane Lowe „Beats 1”. Od kilku lat Ólafur współtworzy też elektroniczny duet Kiasmos.
W Poznaniu, podobnie jak na pozostałych polskich koncertach (9.X.2018 Wrocław, 21.02.2019 Warszawa), Arnaldsowi towarzyszyć będzie perkusista oraz kwartet smyczkowy. Ciekawostką na scenie będą też dwa samogrające, pół-generatywne fortepiany - nad ich oprogramowaniem i konfiguracją Ólafur i jego pomocnicy pracowali ponad dwa lata. Dzięki tym niezwykłym instrumentom, każde koncertowe wykonanie kompozycji Arnaldsa ma wyjątkowy, niepowtarzalny charakter.