UEP siada z uczniami do lekcji

KATEGORIA: Poznań

Dla wielu „koronaferie” właśnie się skończyły. Uczniowie wracają do regularnej nauki. Od środy nauczyciele podstawówek i liceów są zobowiązani do prowadzenia zajęć przez Internet. Podstawa programowa ma być realizowana, a za wykonanych zadania pedagodzy muszą wystawiać oceny. Niestety, dostęp do techniki często weryfikuje możliwości edukacji online.  

W praktyce często na kilku członków rodziny przypada tylko jeden komputer, problemy stwarza często prędkość połączenia z Internetem oraz zasób wiedzy rodziców. Kiedy brakuje nauczycieli to oni muszą wcielić się w rolę pedagoga. Z oczywistych powodów nie wszyscy pamiętają formuły matematyczne czy zasady termodynamiki.  

Z pomocą przychodzą studentki i studenci z Uniwersytetu Ekonomicznego. Członkowie koła naukowego „Qualitas” podkreślają, że w szczególnie złej sytuacji znaleźli się uczniowie małych miast i wsi. Aby wyrównać szanse i pomóc tym, którzy potrzebują merytorycznego wsparci w przyswajaniu wiedzy studenci będą udzielali korepetycji przez Internet. Zgłoszenia szkół apelujących o wsparcie wraz z danymi kontaktowymi (imię, nazwisko, e-mail) oraz zgłoszenia osób oferujących pomoc przy lekcjach online przyjmuje Dział Marketingu UEP, pod adresem ewa.kozlowska@ue.poznan.pl. 

Do problemów związanych z prowadzeniem zajęć online odniósł się również prezydent Jacek Jaśkowiak.  

Nie mamy wątpliwości, że nie we wszystkich domach przypada jeden komputer na jedno dziecko. Mamy świadomość przeciążenia łączy. Miejmy zrozumienie dla tych osób, które z przyczyn niezależnych nie mają możliwości korzystania z nauki zdalnej.

Według badań przeprowadzonych przez łódzki urząd miasta aż 5% procent uczniów nie ma dostępu do żadnego kanału pracy zdalnej. Poznański magistrat zapowiedział przeprowadzenia podobnych analiz.  

Ta strona wykorzystuje cookies tylko do analizy odwiedzin. Nie przechowujemy żadnych danych personalnych. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystywanie cookies, możesz je zablokować w ustawieniach swojej przeglądarki.

OK