Urząd Miasta wraca do przyjmowania klientów
KATEGORIA: Poznań
Ze względów bezpieczeństwa Urząd Miasta Poznania od 16 marca obsługuje klientów w bardzo ograniczonym zakresie. Większość spraw powinniśmy załatwiać online, telefonicznie lub przez skrzynki podawcze. Stopniowo zacznie się to zmieniać od początku przyszłego tygodnia.
- Wprowadzone zostaną limity dotyczące liczby osób przebywających w poczekalniachm, które będą uzależnione od jej wielkości. Przyjmujemy, że będzie to 1 klient na 15m2 - mówi Wojciech Kasprzak, dyrektor Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miasta Poznania.
Aby załatwić sprawę bezpośrednio w "okienku" będzie trzeba najpierw zarezerwować wizytę za pomocą kodu QR, przez telefon lub internetetowy system rezerwacji, który zostanie udostępniony na początku przyszłego tygodnia. Umawianie się online będzie dotyczyło spraw prowadzonych przez:
· Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych (ul. Libelta 16/20 i ul. Gronowa 22A),
,· Urząd Stanu Cywilnego (ul. Libelta 16/20),
· Wydział Działalności Gospodarczej i Rolnictwa (ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 404),
· Wydział Finansowy (ul. Słowackiego 22, ul. Gronowa 22A,ul. Libelta 16/20, ul. 28 czerwca 1956 r. nr 404).
Do rezerwacji wizyt będzie można wykorzystać również kod QR. To propozycja dla osób, które chcą załatwić sprawę w urzędzie, ale z różnych przyczyn nie mogły umówić się wcześniej.
- W takiej sytuacji pomocne będą QR kody udostępnione na zewnątrz budynków w postaci naklejek. Po zeskanowaniu kodu smartfonem nastąpi przekierowanie do formularza rezerwacji wizyt. Jeżeli w tym czasie w systemie będzie "wolne okienko" wówczas po zaakceptowaniu terminu klient zostanie obsłużony - zaznacza dyrektor Wydziału Organizacyjnego UMP. - Niewykluczone, że z czasem rozszerzymy możliwość rezerwacji online także na pozostałe wydziały - dodaje.
We wszystkich urzędach wciąż będą obowiązywały szczególne środki bezpieczeństwa. Chcący skorzystać z usług musimy pamiętać o obowiązku zakrywania ust i nosa przy wejściu. Po wejściu do budynku, każdy klient ma obowiązek zdezynfekować ręce. Odpowiednie środki znajdują się we wszystkich lokalizacjach UMP.
- Wprowadzone zostaną limity dotyczące liczby osób przebywających w poczekalniachm, które będą uzależnione od jej wielkości. Przyjmujemy, że będzie to 1 klient na 15m2 - mówi Wojciech Kasprzak, dyrektor Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miasta Poznania.
Aby załatwić sprawę bezpośrednio w "okienku" będzie trzeba najpierw zarezerwować wizytę za pomocą kodu QR, przez telefon lub internetetowy system rezerwacji, który zostanie udostępniony na początku przyszłego tygodnia. Umawianie się online będzie dotyczyło spraw prowadzonych przez:
· Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych (ul. Libelta 16/20 i ul. Gronowa 22A),
,· Urząd Stanu Cywilnego (ul. Libelta 16/20),
· Wydział Działalności Gospodarczej i Rolnictwa (ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 404),
· Wydział Finansowy (ul. Słowackiego 22, ul. Gronowa 22A,ul. Libelta 16/20, ul. 28 czerwca 1956 r. nr 404).
Do rezerwacji wizyt będzie można wykorzystać również kod QR. To propozycja dla osób, które chcą załatwić sprawę w urzędzie, ale z różnych przyczyn nie mogły umówić się wcześniej.
- W takiej sytuacji pomocne będą QR kody udostępnione na zewnątrz budynków w postaci naklejek. Po zeskanowaniu kodu smartfonem nastąpi przekierowanie do formularza rezerwacji wizyt. Jeżeli w tym czasie w systemie będzie "wolne okienko" wówczas po zaakceptowaniu terminu klient zostanie obsłużony - zaznacza dyrektor Wydziału Organizacyjnego UMP. - Niewykluczone, że z czasem rozszerzymy możliwość rezerwacji online także na pozostałe wydziały - dodaje.
We wszystkich urzędach wciąż będą obowiązywały szczególne środki bezpieczeństwa. Chcący skorzystać z usług musimy pamiętać o obowiązku zakrywania ust i nosa przy wejściu. Po wejściu do budynku, każdy klient ma obowiązek zdezynfekować ręce. Odpowiednie środki znajdują się we wszystkich lokalizacjach UMP.