Latem ruszy przebudowa Wierzbięcic
KATEGORIA: Poznań
Za kilka miesięcy rozpocznie się remont ulic Wierzbięcice i 28 czerwca 1956 roku. Torowisko zostanie przebudowane - poza odcinkiem przebiegającym przez rynek Wildecki - zostanie wydzielone i odseparowane od jezdni. Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie zapowiada, że tramwaje pojadą ciszej i będą poruszały się po zielonym torowisku.
- Z kamienic zlokalizowanych wzdłuż odcinka, który przejdzie metamorfozę, znikną przewody trakcyjne i oprawy oświetleniowe. Zostaną zawieszone na nowych słupach. Przy ul. Św. Czesława powstaną przystanki wiedeńskie, a przy rynku Wildeckim - w wyniku przeniesienia przystanków z ul. Wierzbięcice i Górna Wilda - zostanie wybudowany węzeł przesiadkowy w formie poszerzonego chodnika. Przy rynku powstaną też parkingi rowerowe bike&ride. Wszystkie odnowione przystanki na przebudowywanym odcinku zostaną wyposażone w tablice informacji pasażerskiej – informuje Urząd Miasta Poznania.
Po obu stronach torowiska powstanie uwzględniająca ruch rowerowy jednopasmowa jezdnia, na której będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 30 km/h. Zbudowane zostaną nowe chodniki przystosowane dla osób niewidomych i niedowidzących.
- Na realizację robót budowlanych wykonawca będzie miał maksymalnie 570 dni od podpisania umowy. W pierwszej kolejności, maksymalnie po 330 dniach, ruch tramwajowy ma wrócić na przebudowaną ul. Wierzbięcice wraz z węzłem rozjazdowym Górna Wilda/Wierzbięcice. Trzech oferentów zadeklarowało skrócenie tych terminów - zaznacza Marcin Gołek, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Według założeń PIM przebudowa potrwa do końca 2021. Remont 1,4 kilometrowego odcinka ulicy na Wildzie ma kosztować ok. 63 mln zł.
- Z kamienic zlokalizowanych wzdłuż odcinka, który przejdzie metamorfozę, znikną przewody trakcyjne i oprawy oświetleniowe. Zostaną zawieszone na nowych słupach. Przy ul. Św. Czesława powstaną przystanki wiedeńskie, a przy rynku Wildeckim - w wyniku przeniesienia przystanków z ul. Wierzbięcice i Górna Wilda - zostanie wybudowany węzeł przesiadkowy w formie poszerzonego chodnika. Przy rynku powstaną też parkingi rowerowe bike&ride. Wszystkie odnowione przystanki na przebudowywanym odcinku zostaną wyposażone w tablice informacji pasażerskiej – informuje Urząd Miasta Poznania.
Po obu stronach torowiska powstanie uwzględniająca ruch rowerowy jednopasmowa jezdnia, na której będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 30 km/h. Zbudowane zostaną nowe chodniki przystosowane dla osób niewidomych i niedowidzących.
- Na realizację robót budowlanych wykonawca będzie miał maksymalnie 570 dni od podpisania umowy. W pierwszej kolejności, maksymalnie po 330 dniach, ruch tramwajowy ma wrócić na przebudowaną ul. Wierzbięcice wraz z węzłem rozjazdowym Górna Wilda/Wierzbięcice. Trzech oferentów zadeklarowało skrócenie tych terminów - zaznacza Marcin Gołek, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Według założeń PIM przebudowa potrwa do końca 2021. Remont 1,4 kilometrowego odcinka ulicy na Wildzie ma kosztować ok. 63 mln zł.