Krok bliżej do Kolejowej Ramy Poznania
KATEGORIA: Poznań
Ambitny projekt zakłada połączenie południa Poznania z Moraskiem. Trasa miałaby przebiegać przez 7 stacji: Franowo, Kobylepole, Zieliniec, Karolin, Naramowice, Piątkowo oraz Suchy Las. Do budowy linii zostanie wykorzystana istniejąca towarowa obwodnica Poznania. Zanim rozpocznie się etap budowy, pomysł musi przejść fazę projektową. Trwają konsultacje z mieszkańcami oraz starania o zdobycie finansowania. W czwartek RO Piątkowo pozytywnie zaopiniowała nazwę przystanku „Poznań Piątkowo” mimo, że początkowo zakładano, nazwę „Poznań Uniwersytet”.
Inwestycja ma być realizowana dwutorowo: PKP PLK ma nadzorować prace na torowisku. Natomiast Urząd Miasta koordynować prace nad miejską infrastrukturą związaną z inwestycją. Powstaną parkingi Park & Ride oraz stacje Poznańskiego Roweru Miejskiego.
- Kolej Metropolitalna w Poznaniu się sprawdziła. Mieszkańcy często z niej korzystają, a my chcemy ten pomysł rozwijać. Jako Urząd Miasta, w ramach projektu Kolejowej Ramy Poznania chcemy powiązać 7 nowych stacji z transportem publicznym, parkingami i infrastrukturą rowerową. Chcemy też pracować nad tym, aby część skrzyżowań przebudować tworząc bezkolizyjne tunele lub wiadukty – zapowiada Grzegorz Kamiński, dyrektor Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta.
Do planów sceptycznie podchodzą mieszkańcy Moraska. Większy ruch pociągów na odcinku Piątkowo – Suchy Las może poważnie utrudnić komunikację między tymi obszarami. Najważniejsze jest jednak pytanie, na ile kolejowa obwodnica to fanaberia urzędników, a na ile realny plan na najbliższe lata. Odpowiedź znajdziecie w archiwalnym materiale redakcji publicystyki „Poznańska futurologia”, dostępnym jako podcast.
Inwestycja ma być realizowana dwutorowo: PKP PLK ma nadzorować prace na torowisku. Natomiast Urząd Miasta koordynować prace nad miejską infrastrukturą związaną z inwestycją. Powstaną parkingi Park & Ride oraz stacje Poznańskiego Roweru Miejskiego.
- Kolej Metropolitalna w Poznaniu się sprawdziła. Mieszkańcy często z niej korzystają, a my chcemy ten pomysł rozwijać. Jako Urząd Miasta, w ramach projektu Kolejowej Ramy Poznania chcemy powiązać 7 nowych stacji z transportem publicznym, parkingami i infrastrukturą rowerową. Chcemy też pracować nad tym, aby część skrzyżowań przebudować tworząc bezkolizyjne tunele lub wiadukty – zapowiada Grzegorz Kamiński, dyrektor Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta.
Do planów sceptycznie podchodzą mieszkańcy Moraska. Większy ruch pociągów na odcinku Piątkowo – Suchy Las może poważnie utrudnić komunikację między tymi obszarami. Najważniejsze jest jednak pytanie, na ile kolejowa obwodnica to fanaberia urzędników, a na ile realny plan na najbliższe lata. Odpowiedź znajdziecie w archiwalnym materiale redakcji publicystyki „Poznańska futurologia”, dostępnym jako podcast.