Znamy nazwy przystanków trasy do Naramowic
KATEGORIA: Poznań
Zarząd Transportu Miejskiego ustalił nazwy dla przystanków tramwaju na Naramowice. ZTM zaakceptował propozycję rady osiedla i mieszkańców biorących udział w internetowej dyskusji. O uznanie rywalizowały dwie propozycje. Wariant zaproponowany przez RO tylko w jednym z czterech przypadków pokrywa się z wersją Zarządy Transportu Miejskiego. Urzędnicy proponowali, by trasę otwierał przystanek "Stare Naramowice", zamykał - "Nowe Naramowice", a między nimi były "Łużycka" i wspominana "Jasna Rola". Ostatecznie podróżując nową trasą pasażerowie będą się zatrzymywali kolejno na przystankach: Wilczak - Serbska - Włodarska - Lechicka/Naramowicka - Naramowice - os. Łokietka - Jasna Rola - Błażeja.
Pierwszym z nich będzie zmodernizowana pętla tramwajowa na Wilczaku w pobliżu skrzyżowania ulic Słowiańskiej, Wilczak, Naramowickiej i Szelągowskiej. Nazwa się nie zmieni i będzie brzmiała: Wilczak. Kolejny przystanek znajdzie się po obu stronach skrzyżowania ulicy Naramowickiej i Serbskiej i będzie to Serbska. Kontynuując podróż w kierunku północnym, następny przystanek zostanie zlokalizowany przy skrzyżowaniu ulicy Naramowickiej z Włodarską. Zostanie nazwany Włodarska. W tym miejscu jest planowana tymczasowa końcówka trasy, do której będzie można dojechać tramwajem w 2021 roku. Kierując się wciąż na północ, tramwaj zatrzymamy się na przystanku Lechicka/Naramowicka przed dwupoziomowym skrzyżowaniem, które powstanie w miejscu przecięcia się obu ulic. Piąty przystanek zostanie nazwany po prostu Naramowice i będzie w przyszłości najważniejszym węzłem przesiadkowym w tej części miasta.
-Na wspólnym przystanku autobusowo-tramwajowym będą się zbiegały linie tramwajowe w kierunku Wilczaka i Błażeja oraz autobusowe, obsługujące wschodnią część Naramowic (m.in. projektowaną pętlę autobusową na ulicy Karpiej), a także w kierunku Piątkowa i Winograd. Na przystanku Naramowice zatrzymywać się będą również autobusy jadące w kierunku Umultowa i Radojewa (w obu kierunkach) oraz tramwaje, które po finalizacji IV etapu inwestycji będą dojeżdżały na przystanek Rubież – informuje ZTM.
Ostatnie trzy przystanki to os. Łokietka, Jasna Rola i Błażeja. Pierwszy z nich znajdzie się za planowanym skrzyżowaniem ulicy Łużyckiej i Nową Naramowicką. Z tego powodu zmieni się nazwa obecnej pętli autobusowej linii 169 z os. Łokietka (zlokalizowanej przy skrzyżowaniu ulic Łużyckiej i Stoińskiego), na Łużycka. Kolejny przystanek zostanie zlokalizowany w rejonie ulicy Jasna Rola i łącznika pomiędzy ulicą Nową Naramowicką, a obecną Naramowicką. Ostatnim przystankiem będzie niestandardowa pętla, czyli pierwszy w Poznaniu ślepo zakończony przystanek końcowy, przystosowany do obsługi dwukierunkowych tramwajów.
Trasa na Naramowice będzie miała ok. 3,3 km długości, tramwaje pojadą nią w 2022 roku.
fot. ZTM
Pierwszym z nich będzie zmodernizowana pętla tramwajowa na Wilczaku w pobliżu skrzyżowania ulic Słowiańskiej, Wilczak, Naramowickiej i Szelągowskiej. Nazwa się nie zmieni i będzie brzmiała: Wilczak. Kolejny przystanek znajdzie się po obu stronach skrzyżowania ulicy Naramowickiej i Serbskiej i będzie to Serbska. Kontynuując podróż w kierunku północnym, następny przystanek zostanie zlokalizowany przy skrzyżowaniu ulicy Naramowickiej z Włodarską. Zostanie nazwany Włodarska. W tym miejscu jest planowana tymczasowa końcówka trasy, do której będzie można dojechać tramwajem w 2021 roku. Kierując się wciąż na północ, tramwaj zatrzymamy się na przystanku Lechicka/Naramowicka przed dwupoziomowym skrzyżowaniem, które powstanie w miejscu przecięcia się obu ulic. Piąty przystanek zostanie nazwany po prostu Naramowice i będzie w przyszłości najważniejszym węzłem przesiadkowym w tej części miasta.
-Na wspólnym przystanku autobusowo-tramwajowym będą się zbiegały linie tramwajowe w kierunku Wilczaka i Błażeja oraz autobusowe, obsługujące wschodnią część Naramowic (m.in. projektowaną pętlę autobusową na ulicy Karpiej), a także w kierunku Piątkowa i Winograd. Na przystanku Naramowice zatrzymywać się będą również autobusy jadące w kierunku Umultowa i Radojewa (w obu kierunkach) oraz tramwaje, które po finalizacji IV etapu inwestycji będą dojeżdżały na przystanek Rubież – informuje ZTM.
Ostatnie trzy przystanki to os. Łokietka, Jasna Rola i Błażeja. Pierwszy z nich znajdzie się za planowanym skrzyżowaniem ulicy Łużyckiej i Nową Naramowicką. Z tego powodu zmieni się nazwa obecnej pętli autobusowej linii 169 z os. Łokietka (zlokalizowanej przy skrzyżowaniu ulic Łużyckiej i Stoińskiego), na Łużycka. Kolejny przystanek zostanie zlokalizowany w rejonie ulicy Jasna Rola i łącznika pomiędzy ulicą Nową Naramowicką, a obecną Naramowicką. Ostatnim przystankiem będzie niestandardowa pętla, czyli pierwszy w Poznaniu ślepo zakończony przystanek końcowy, przystosowany do obsługi dwukierunkowych tramwajów.
Trasa na Naramowice będzie miała ok. 3,3 km długości, tramwaje pojadą nią w 2022 roku.
fot. ZTM