Pedagog z UAM stworzył e-booka z poradami dla nauczycieli na czas pandemii
KATEGORIA: Studia
E-book „Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele” powstał pod redakcją naukową prof. Jacka Pyżalskiego z Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Do współpracy zaprosił on grupę specjalistów edukacyjnych – zarówno naukowców, jak i praktyków. Wspólnie stworzyli publikację, która traktuje m.in. o relacji nauczyciel-uczeń, relacji rówieśniczych i doborze sensownych narzędzi edukacji zdalnej.
- Planeta Ziemia została uwięziona w Escape Room’ie. Ludzkie tragedie, choroby i śmierć rodzą lęki i paraliżują. Ale też budzą społeczną wrażliwość i chęć niesienia pomocy, troskę o osoby starsze i o dobre wykształcenie dzieci. Każdy dzień zmusza do pokonywania wielu barier związanych z mądrym, sprawnym i skutecznym kształceniem zdalnym. Powoduje też problemy wychowawcze i rodzinne. Podręcznik pomaga zrozumieć, zamienia obawy w świadome działania. Wyjaśnia, ułatwia i pokazuje… - napisał w recenzji prof. dr hab. Maciej Tanaś z Akademii Pedagogiki Specjalnej.
Zdaniem prof. Pyżalskiego taka publikacja była w Polsce pilnie potrzebna. - Potrzebny jest rodzaj szkieletu wspólnej myśli, który pozwoli spojrzeć z dystansu na to, co i po co obecnie robimy jako nauczyciele. Co jest ważne, a co jest tylko mniej znaczącym szczegółem? Na czym skupić się najbardziej? Czego na pewno nie możemy pominąć? Wreszcie jakie błędy w obecnej sytuacji łatwo popełnić? - pyta autor. - Myślę, że obecnie nikt nie potrafi wyczerpująco odpowiedzieć na te wszystkie pytania. Jednak wiele zmienia już samo ich zadanie i próba krytycznej na nie odpowiedzi.
E-book jest dostępny za darmo na stronie internetowej, z której został pobrany ponad 6 tysięcy razy.
fot. Edu Akcja
- Planeta Ziemia została uwięziona w Escape Room’ie. Ludzkie tragedie, choroby i śmierć rodzą lęki i paraliżują. Ale też budzą społeczną wrażliwość i chęć niesienia pomocy, troskę o osoby starsze i o dobre wykształcenie dzieci. Każdy dzień zmusza do pokonywania wielu barier związanych z mądrym, sprawnym i skutecznym kształceniem zdalnym. Powoduje też problemy wychowawcze i rodzinne. Podręcznik pomaga zrozumieć, zamienia obawy w świadome działania. Wyjaśnia, ułatwia i pokazuje… - napisał w recenzji prof. dr hab. Maciej Tanaś z Akademii Pedagogiki Specjalnej.
Zdaniem prof. Pyżalskiego taka publikacja była w Polsce pilnie potrzebna. - Potrzebny jest rodzaj szkieletu wspólnej myśli, który pozwoli spojrzeć z dystansu na to, co i po co obecnie robimy jako nauczyciele. Co jest ważne, a co jest tylko mniej znaczącym szczegółem? Na czym skupić się najbardziej? Czego na pewno nie możemy pominąć? Wreszcie jakie błędy w obecnej sytuacji łatwo popełnić? - pyta autor. - Myślę, że obecnie nikt nie potrafi wyczerpująco odpowiedzieć na te wszystkie pytania. Jednak wiele zmienia już samo ich zadanie i próba krytycznej na nie odpowiedzi.
E-book jest dostępny za darmo na stronie internetowej, z której został pobrany ponad 6 tysięcy razy.
fot. Edu Akcja