Krok bliżej do Kolejowej Ramy Poznania

KATEGORIA: Poznań

Ambitny projekt zakłada połączenie południa Poznania z Moraskiem. Trasa miałaby przebiegać przez 7 stacji: Franowo, Kobylepole, Zieliniec, Karolin, Naramowice, Piątkowo oraz Suchy Las. Do budowy linii zostanie wykorzystana istniejąca towarowa obwodnica Poznania. Zanim rozpocznie się etap budowy, pomysł musi przejść fazę projektową. Trwają konsultacje z mieszkańcami oraz starania o zdobycie finansowania. W czwartek RO Piątkowo pozytywnie zaopiniowała nazwę przystanku „Poznań Piątkowo” mimo, że początkowo zakładano, nazwę „Poznań Uniwersytet”. 

Inwestycja ma być realizowana dwutorowo: PKP PLK ma nadzorować prace na torowisku. Natomiast Urząd Miasta koordynować prace nad miejską infrastrukturą związaną z inwestycją. Powstaną parkingi Park & Ride oraz stacje Poznańskiego Roweru Miejskiego.  

- Kolej Metropolitalna w Poznaniu się sprawdziła. Mieszkańcy często z niej korzystają, a my chcemy ten pomysł rozwijać. Jako Urząd Miasta, w ramach projektu Kolejowej Ramy Poznania chcemy powiązać 7 nowych stacji z transportem publicznym, parkingami i infrastrukturą rowerową. Chcemy też pracować nad tym, aby część skrzyżowań przebudować tworząc bezkolizyjne tunele lub wiadukty – zapowiada Grzegorz Kamiński, dyrektor Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta. 

Do planów sceptycznie podchodzą mieszkańcy Moraska. Większy ruch pociągów na odcinku Piątkowo – Suchy Las może poważnie utrudnić komunikację między tymi obszarami. Najważniejsze jest jednak pytanie, na ile kolejowa obwodnica to fanaberia urzędników, a na ile realny plan na najbliższe lata. Odpowiedź znajdziecie w archiwalnym materiale redakcji publicystyki „Poznańska futurologia”, dostępnym jako podcast.     

Ta strona wykorzystuje cookies tylko do analizy odwiedzin. Nie przechowujemy żadnych danych personalnych. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystywanie cookies, możesz je zablokować w ustawieniach swojej przeglądarki.

OK